Thursday, October 6, 2011

"u better wish u die early"

tu la ungkapan yang saya dengar
ceritanya perbincangan kat astro awani
pasal bajet nak datang ni
dia cerita berapa patutnya pendapatan isi rumah yang patut di KL
katanya 8000
"kalau kurang dari tu macam mana?" tanya si pengerusi majlis
yang si ahli panel cakap
"u better wish u die early"

tekejut saya dengar

mati
adalah selangkah ke alam akhirat
kat sana nnt la kekal abadi
tapi,jangan la kerana ada masalah kita mengharap kita mati awal

saya pernah
saya pernah bangun pagi2
terus terlintas dalam hati ni
"buat apa lagi la aku hidup"

dulu
itu dulu
tapi bila fikir secara matang
iyalah,masa tu masalah bertimpa2
kadang2 saya tengah buat kerja pun keluar ayer mata

"ada jugak orang sayang aku"
hihi
masa ada orang sayang
rasa hati ada isi
nak rasa hidup lama2,nak rasa nikmat kaseh sayang

tak semua kita dapat
selalunya saya tak dapat
betul ka?
sudah banyak sangat nikmat yang kita dapat
cuma kita tak rasa besyukur
sebab terlalu banyak

cinta
saya bukan la seorang yang romantik
tak reti cintan cintun
saya beri komitmen seadanya yang saya mampu
tak reti cakap "saya sayang.... awak sangat"
saya menunjuk sayang,semampunya saya

saya takut mengucap sayang
bagi saya kata-kata tu tak buleh di tarik balik
akan kekal kata2 tu

saya mengucap sayang pada isteri saya insyallah

saya sentiasa ingat kata-kata orang yang sayang saya

tergiang-ngiang d telinga capang ni

saya pegang sungguh-sungguh kata tu

tak semua kita dapat
tak mudah hidup ni
kecewa teman setia

apa-apa pun
syukur dengan apa yang ada
besabar menghadapi dugaan

walaupun betimpa-timpa datang dugaan
saya tak "wish saya die early"
sudah terbiasa dengan dugaan itu ini
setiap kali datang dugaan,dalam kepala otak dok tunggu,apa lagi lepas ni

kepada makhluk-makhluk tuhan
jangan la mengutuk-ngutuk saya
saya pun ada perasaan

terima kaseh kawan-kawan

No comments:

Post a Comment