Monday, October 3, 2011

ekseden,risau dan brader hospital baik

saya dah balik tebiat dulu2
susah hati saya akan menulis
tapi sebab kat web saya menaip

rasanya kalau menulis lagi ada feeling
tangan bergerak2
nampak tulisan
buleh bau dakwat
buleh pegang tulisan tu

eksiden
dulu kawan saya eksiden
saya tak tau pun
yang saya ingat katanya nak pegi kenduri kat melaka
senyap ja ni,sy pun sms tanya kat mana,call pun tak angkat

risau
apa jadi ni,
bukak fecbuk,tengok kawan dia ada post komen cakap ekseden
bederau darah
paling tak tahan tengok ayat "trauma"
terbayang dok unit trauma kat hospital,
ya ALLAH,apa nak buat ni,kat sapa nak ngadu
kebetulan mak ada kat dapur
p kat mak,becucur dah ayer mata
"mak,farahana ekseden,trauma katanya"
dalam hati dah ingat nak drive malam tu jugak p
tapi kat mana?
hospital di melaka ka johor
entah2 bawak balik kelantan
sebab dalam otak terbayang teruk keadaan

brader hospital baik
terpikir,rasanya kalau ekseden mesti masuk unit kecemasan
cari segala nombor telefon hospital johor,peliknya masa tu tak teringat pulak hospital melaka
telefon situ telefon sini
tanya ada tak nama sekian2 masuk unit kecemasan
eksedenya petang tadi
semua jawab tak,sudah.....
mana ni
dalam banyak2 hospital ada satu brader hospital mana tah tak ingat
baik yang amat
"abang,saya cari nama ni tak jumpa pun,tak pa,abang bagi no telefon nnt saya call balik"
owh terharunya,2 minit lepas tu dia telefon
"memang tak dak la bang,saya check dua kali dah"

lega
lega bila tanya kawan kepada kawan
katanya x dak apa2,cuma trauma
bukan trauma cedera parah,trauma macam blur
malam tu dapat telefon tanya kabar
alhamdulillah tak apa-apa

tak sangka
bila dah terlampau ambik berat
kita sanggup buat macam-macam
siap nak drive malam tu p tengok
becucur ayer mata
telefon semua hospital

betul-betul tak sangka,tapi salah sangka
tak dak nilai

No comments:

Post a Comment