Thursday, September 29, 2011

buku catit dan blog

dulu dulu
masasekolah rendah dan menengah saya ada satu buku catitan
rasanya ada lagi kot buku tu

tempat saya luahkan perasaan
saya ni agak keseoranagan
kakak2 jauh beza umur,semua dok asrama

abang pulak tidak lah rapit dgn saya
jadi saya selalu luahkan perasaan kat buku catit

sepenuh hati dan perasaan saya menulis
susah hati saya ambik baca balik
saya ada hubungan yang kuat dengan penulisan saya tu
bila baca balik terawang-awangan layan perasaaan

la ni ada blog
saya tulis blog dengan penuh perasaan
saya suka baca balik bila susah hati
sebab tulisan yang saya tulis di blog saya tulis dengan penuh perasaan
ada pertalian yang kukuh antara saya dan blog

menulis dan membaca
satu anugerah,
mulianya tugas guru
ajar anak bangsa menulis dan membaca

saya menulis untuk luahkan perasaan
sebab saya tak ada teman yang betul-betul rapat untuk saya kongsi semua

saya bersahabat dengan tulisan dan buku

~sekian~

No comments:

Post a Comment