Tuesday, July 26, 2011

Bank dan Saya

Al kesah

al kesah tersebut lah kesah tengah rembang tadi saya p bank
CIMB bank

la kesah nak jadi kesah sy p cucuk duit
nak keluarkan duit gaji simpan dalam Bank Rakyat

al kesah punya la jadi kesah kad pulak buleh mesin p telan

p la kat kaunter bagi tau,kena isi borang mintak kad baru

saya dan bank tak dak hubungan yang baik
disebabkan orang bank selalu layan orang semat dan segak
saya seadanya pakai selipar jepun asadi ja dengan baju tshirt tak menarik perhatian orang bank

Dulu Dulu
penah dulu masa study kad ATM bank muamalat kena telan
p nak buat kad ganti saya tunggu sejam
suruh isi borang tunggu dulu
masa tu pakai tracksuit dgn tshirt
orang-orang yang pakai tie kemeja di layanya dulu
dekat sejam p tanya pak gad
"pakcik saya tunggu dekat sejam dah,kad ganti ni buleh buat dak?"
pak cik si pak gad ni la yang baik hati p tanya mamat bank ni kalut2
padahai si mamat bank ni dok layan orang2 yang dok pakai smat2 ni lagi
setelah sejam baru la dapat kad ATM

Hari ni
Jadi la balik
ambik nombor tunggu turn
sekali kaunter tu tekan nombot dua kali
x sempat saya nak p orang nombor kedua tu dah duduk berurusan

tunggu kot2 lepas ni buleh menyelit masuk kaunter tu
tak dak peluang langsung,semua pemegang nombor dok standby siap2

turun bawah bagi tau kak kaunter tu
"kak bagi nombot lain la kak,abang tu tekan nombot dua kali"
kak tu cakap tak pa,
"adik bagi tau ja dia,kak nampak tadi kaunter dia keluar nombor dua kali nak tunggu lambat ni"
last2 sy mntak jugak la nombor senang,kot2 abang tu tak layan

Rupa-rupanya
betul kata kak tu
lambat yang amat,orang dah beratur-ratur
tunggu peluang kaunter tu kosong,ada peluang p cakap kat abang tu
"bang,tadi abang tekan nombor dua kali kot,turn sy td"
dengan selamber abang tu cakap
"x pa abang duduk dulu,nombor ni mai sekali sekali ja"
dengan bersangka baik broder tu akan panggil saya,say duduk diam2

tapi tak panggil2 pon
dia buat de ja kat saya
naseb la sy ambik nombor lain satu lagi
tunggu la sampai orang panggil

kalau pakai besa besa tak semat p beli barang kat gient untung
sebab tak dak orang tahan juai barang
tahan suruh buat kad kredit

tapi kalau pakai tak semat tak segak p bank teruk la
orang buat tak berapa nak kesah
jenuh nak tunggu

saya tabik spring kat uncle stesen minyak shell jalan telawilayan budak naik moto isi minyak 2 rengget sama macam orang naik BMW

~tabik tuan~

No comments:

Post a Comment