Thursday, July 28, 2011

asal ada rasa garam

Adalah saya tidak mempunyai deria rasa makanan yang baik
Relatif kepada saya
asalkan ada rasa garam dah cukuop
buleh makan

Soalan yang selalu saya tak buleh jawap
"kat mana ada makan sedap2?"
sy dah gabra,sat ni rekemen tak rasa sedap pulak
akhirnya saya jawap
"saya tak tau la,saya makan asal ada rasa garam ja"

Kecik-Kecik
kalau tak dak lauk makan nasik dengan telur mata berkuahkan toyu
toyu dah jadi macam gulai
sedap yang amat
asalkan ada rasa garam

Besaq Besaq
kalau di kulim hari kerja
saya makan simple2 ja
asalkan ada rasa garam
selalunya bungkus kedai awek pot pet pot pet
parking moto dia dah tunjuk segnal 1 mesia
letak ikan kecik2 goreng kunyit
letak nenas sikit masak gulai ikan kering
teh ais satu
total 3 rengget 3 kupang

Pagi tadi bertembung dengan Puan Epa
Hari tu saya belikan kek moist dia pesan
kat kedai kek sungai petani,kedai kek sejati
katanya sedap gila lagi sedap dari kek secret resipi

dari bau mmg rasa sedap
terasa bau cekelat dia

"kau dah makan belum kek tu"
puan epa potong kan sikit kek moist hari tu bagi saya rasa sikit
ha, nak jawab apa
tak pa,kita tanya balik
"sedap ka kek tu?"
tegelak Puan Epa

walaupun saya tak ada deria rasa yang baik
tapi saya ada deria penglihatan mata dan telinga mendengar yang tajam
hasil penumpuan saya memerhati dan mendengar dengan tekun

makan dan makanan
asal hukum makanan di buat orang islam halal
asal hukum di buat orang bukan islam syubahat
orang yang beriman akan mencari makanan yang halal dan baik-baik

~asal ada rasa garam saya buleh bedal~

No comments:

Post a Comment