Monday, August 6, 2012

Kerajaan yang zalim

zalim,jijik,rasuah

buruk sungguh kerajaan ni

saya duduk dalam negera isketambola,nama negeri saya isketambatu
kerajaan ini mesti di jatuhkan dan mesti di gantikan,korup

hebat...... geba bow

tu la orang selalu kata
zalim ka?

bagi saya kena tengok keseluruhan
kita ada pendidikan rendah sampai menengah percuma
subsidi gula,tepung,minyak masak,minyak tak masak
bantuan tu,bantuan ni
bumiputra yang masuk giat mara belajar free,siap dpt elaun,bukan kena bayar pun
nak buat semejid?
kerajaan buta2 bagi 3/4 atau separuh kos
eh zalim sungguh aih.....

paling dok nampak zalim
p sepital sekupang pun tak kena?,what de... zalim betui....

tiap tiap kali saya p hospital saya selalu terpikir
sebaik baik macam ni sediakan perkhidmatan percuma,boleh kata zalim?
pesara kerajaan percuma,kerja sendiri tak sampai puluh2,warga tua seringggit
haaaaa tak bayaq bil...... boleh balik rumah dulu cari duit,kalau ada la....

sungguh ada yang mahal
kreta,rumah cukup mahal
bayaq betaun taun

ada orang makan rasuah pun ada
bebillion bilion,tender pertahanan kemesyen tak masuk akal,buat bangunan membazir,projek kereta proton membazir,buat jambatan pulau pinang membazir
ada bukti ka ? bukti kukuh,saheh

pagi tadi saya sorong kerusi roda
nak naik lif,lif rosak
baik betui doktor tu,ajak naik lif khas untuk doktor
siap telanggar kaki dia lagi dengan besi kerusi roda tu
"x pa x pa",sakit kot kalau kena kat aku

keluar lif tu pulak mici tanya
"nak p mana naik lif jauh?,awat tak naik lif depan"
"saya tak tau,kak,selalu naik lif tu"
baik baik betul menesia
nak turun ada uncle india tolong tahan lif
nak keluar ada bang tolong scan
aih.... baik sungguh menesia

saya bukan la sgt nak kata kerjaan tu bagus
tapi saya tak bersetuju kalau orang kata kerajaan zalim
banyak sgt benda elok dari benda yang tak elok

No comments:

Post a Comment